Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Egzaminy Kyu dla maluchów
Autor Wiadomo¶æ
Sebastian ?liwi?ski
Administrator
Sensei SSWS


Do³±czy³: 12 Lip 2007
Posty: 1430
Sk±d: Bytom
Wys³any: 2008-12-02, 23:28   Egzaminy Kyu dla maluchów

Witam

Od dawna wielu rodziców zwracało się do mnie z prośba dotycząca jak ja mam pomóc i nauczyć dziecko w domu itp.
Generalnie dzieci w domu nie muszą trenować o ile angażują się w zajęcia ale aby odpowiedzieć na Państwa prośby i również ruszyć ten martwy dział założyłem ten temat i mam nadzieję, że dzięki niemu rozwinie się tutaj gorąca dyskusja i zarejestruje się więcej rodziców :-|

Wszystkie dzieciaki z grupy "Żuczków" oraz dzieci początkujących poniżej 9 roku życia - chyba , że zostały według list dopuszczone inaczej ...- będą przystępowały do swojego pierwszego egzaminu na stopień 10 kyu i po jego zaliczeniu powinniście Państwo obszyć końcówki pasków z obu stron żółtą tasiemką - biały pas z żółtymi belkami .

oto wymagania egzaminacyjne wraz z tłumaczeniem (mam nadzieje zrozumiałym)
1. Ukemi ichi oraz ni ukemi to po Polsku pad
są to pady , w których dzieci trzymają całe ramiona wyprostowane przed sobą tworząc kąt 90° do ciała i wykonują kołyskę kolejno kucając i przetaczając się na plecy , a poprzez wyrzut nóg do góry wracają do pozycji stojącej. W padzie ichi dzieci nie klepią rękoma o matę , a w padzie ni uderzają o mate pod katem 45° do osi ciała.

2. Zempo kayten ukemi suwari oraz tachi po Polsku : suwari - to pozycja siedziąca; tachi to pozycja stojąca; Zempo katyen ukemi to pad do przodu - przewrót przez ramie , bark
najpierw z pozycji siedzącej potem ze stojącej dzieci wykonują pad do przodu. najważniejsze jest aby przetaczały sie przez bark , a nie turlały - choć w przypadku 4 latków to nic złego. aby to osiągnąć muszę ustawić się przodem do padu , a nie obracać bokiem i jeżeli robią pad przez prawę ramię to głowę przytulają do lewego. Ważne jest również aby za każdym razem starały sie zwinąć jak najbardziej w kłębek a nie rozciągać

3. Koho kayten ukemi suwari oraz tachi po Polsku : to pat do tyłu
analogicznie jak w punkcie 2 tylko, że przewrót jest wykonywany w tył , a nie do przodu. Tutaj najważniejszym aspektem jest przechylenie głowy do barku , przez który sie nie przetaczamy ponieważ pad robimy przez bark, a jeżeli głowa będzie pozostawała na środku ciała to będzie przeszkadzać w padzie.

3. Shikoho to tak zwany kaczy chód - czyli chodzenie na kolankach
tu ważne jest aby dzieci poruszały się do przodu - czyli ich korpus i brzuszki powinny być skierowane przy każdym ruchu do przodu, a nie kołysać się z lewa na prawo. Kolejna ważna rzecz to dosuwanie pięt do siebie i po każdym ruchu siadanie pupą na piety.


4. Shakoundo to w pozycji stojącej chodzenie po skosie - taki ruch łyżwowy
tu dzieciaki maja tendencję do prostowania się i stawiania po prostu długich kroków w linii prostej. A chodzi o to aby przez cały czas kolanka były ugięte i aby dzieciaki poruszały się po skosie zostawiając taki "ślad" jak choinka

5. Hanmi no Kamae to wyjściowa postawa - hidari oznacza lewą , a migi prawą
załóżmy, że mamy prawą pozycję - czyli migi hanmi no kamae - prawa nóżka jest z przodu , a palce są skierowane w prawą stronę, lewa nóżka jest z tyłu i palce są skierowane w lewą stronę. Prawe kolanko jest lekko ugięte i spoczywa na nim większy ciężar ciała, a lewe kolanko jest wyprostowane i mięśnie lewego pośladka uda i łydki muszą być silnie napięte. Prawe ramię jest skierowane do przodu centralnie przed nami i nie zgiete w łokciu na wysokości mostka, a lewe ramię ułożone po skosie naszego ciała do jego środka na wysokości pępka i w odległości jednej pięści od niego. Spoglądamy do przodu.
Pozycja hidari jest analogiczną odwrotnością pozycji migi.

6. Seiza ho seiza oraz kiritsu ho kiritsu , rei seiza ho to skoordynowane ruchy związane z przejciem z kamae do pozycji suwari, a kiritsu ho to ruchy przejścia z suwari do kamae, rei to ukłon
omówmy znowu prawą stronę. Z pozycji migi hanmi no kamae na :
Seiza ho seiza
-ichi : klękamy na lewym kolanku zachowując układ rąk (lewe kolanko po klęknięciu powinno dotykać prawej piety)
-ni : klękamy na prawe kolanko dosuwając je na równi z lewym
-san : siadamy na piety - przy czym palce stóp są podwinięte- a dłonie kładziemy na udach
-shi : prostujemy paluszki stóp wyrzucając całe ciało do przodu.
Rei
prawą dłoń kładziemy na matę dotykając przed ramieniem kolanka potem lewą dłoń tak samo i tworząc z palców trójkąt pochylamy sie do przodu patrząc cały czas przed siebie , a nie w matę. Trwa to chwilę i zaraz potem sie prostujemy , a rączki wracają na uda.
Kiritsu ho Kiritsu
-ichi : wyrzucamy ciało do tyłu i od razu podwijamy paluszki stóp
-ni : podnosimy prawe kolanko do góry , lewe zostaje w pozycji klęczącej dotykając piety prawej stopy, a dłonie wracają do pozycji z kamae
-san : prostujemy siÄ™ do pozycji kamae.
Procedura z pozycji hidari jest analogiczna jak w migi.

KICHONDOSA - TYLKO NA PRAWĄ STRONĘ
7. Tai no henka ichi to pierwszy element kichondosy
- na ichi : lewa nóżka dosuwa się do prawej i następnie przesuwa się do przodu ale nie w linii prostej lecz pod około kątem 45° na lewą stronę . Następnie przenosimy na lewą nogę ciężar ciała uginając ją w kolanku i tym samym prawą nóżkę prostując w kolanku i napinając prawe mięśnie pośladka , uda i łydki. Ramiona układamy następująco : lewe ramię skierowane go góry ugięte w łokciu pod kątem rozwarty, a prawe ramię praktycznie wyprostowane i skierowane w dół.
- na ni : powrót w odwrotnej kolejności do pozycji migi hanmi no kamae

8. Hiriki no osae ichi kolejny element z kichondosy
- na ichi : przesuwamy prawą nóżkę do przodu tworząc minimum dwa razy większy rozkrok niż w pozycji kamae i uginamy ją w kolanie przenosząc na nią większy ciężar ciała. Lewa noga w tym czasie w całości dotyka stopą maty (nie na paluszkach) i jest napięta w lewym pośladku, udzie i łydce. Prawe ramię jest podniesione do góry tworząc w zarysie coś na wzór kwadratu i dłoń jest jeszcze bardziej skręcona tak aby prawy kciuk wskazywał czoło. Lewe ramie jest również poniesione tworząc ten sam wzór ale nieznacznie niżej od prawego , a lewy kciuk powinien wskazywać nos.
- na ni : analogiczny powrót do pozycji migi hanmi no kamae , który musi się rozpocząć cięciem obu ramion (czyli tak jakby ich wyprostowaniem do pozycji przed sobą - jakby dzieciaki trzymały patyk i chciały nim uderzyć np: w barierkę)

9. WiÄ…zanie pasa
10. Wykonanie pięciu pompek

Pompka musi być wykonana idealnie zgodnie z zasadami:
- plecy od karku do pięt muszą tworzyć linię prostą.
- dłonie muszą być oparte na macie w linii barków
- głowa skierowana przed siebie (nie patrzymy w matę)
Zaliczona jedna pompka jest w momencie gdy :
- rozpoczyna siÄ™ na wyprostowanych ramionach
- następnie przechodzimy do pełnego zgięcia łokci w tym momencie żadna część ciała nie może dotykać maty, maty dotykają jedynie dłonie i palce stóp
- kończy się przy pełnym wyprostowaniu ramion.

No i egzamin na biały pas z żółtymi belkami zaliczony :)
Proszę nie myśleć , że to nic takiego .... dla maluchów to naprawdę jest coś i świetnie przygotowuje ich do dalszej drogi.

Jeżeli pojawią się posty ze strony rodziców na ten temat to dopiero wtedy rozpiszę egzamin na kolejny stopień IX kyu.
Mam nadzieję, że takowe prośby będą :cry:

Oss 8-)
  
 
 
Sebastian ?liwi?ski
Administrator
Sensei SSWS


Do³±czy³: 12 Lip 2007
Posty: 1430
Sk±d: Bytom
Wys³any: 2015-05-29, 12:45   

Egzamin na 9 kyu czyli żółty pas z białymi belkami
zawiera wszystkie te same elementy co 10kyu i jest rozszerzony o całą kichondose tylko na prawa stronę. To znaczy w poprzednim egzaminie mieliśmy :
1. tai no henka osae ichi pkt 7
2 hiriki no osae ichi pkt 8
Teraz mamy całą kichondose po kolei czyli :
1. tai no henka osae ichi
2. ta no henka osae ni
3. hiriki no oase ichi
4. hiriki no osae ni
5. shumatsudosa osae ichi
6. shumatsudosa osae ni

Jeżeli któryś z rodziców chciałby abym dokładnie opisał ruchy w kichondosie to proszę zamieścić taki post poniżej.

Są to elementy kichondosy , które dzieci trenują na każdym treningu.

Techniki wykonywane z partnerem zaczynają się dopiero od egzaminu na 8kyu (żółty pas)

Oss 8-)
 
 
Dorota

Do³±czy³a: 14 Sty 2016
Posty: 37
Sk±d: Przeczyce
Wys³any: 2016-01-19, 21:26   egzamin dla dzieci

Bardzo przydatny post. Wielu rodziców ma taki problem, ze chciałoby wiedziec, jakie sa wymagania dla dzieci a japońskie nazwy nic im nie mówią (wiem to z autopsji). Pozdrawiam :)
 
 
Sebastian ?liwi?ski
Administrator
Sensei SSWS


Do³±czy³: 12 Lip 2007
Posty: 1430
Sk±d: Bytom
Wys³any: 2016-01-19, 21:48   

Bardzo się cieszę Dorota, że tak ci się podoba ten post.

Zwróć uwagę, że post wisi już od grudnia 2008r , a więc ponad 7 lat i mało , któremu z rodziców chce się poszperać aby dowiedzieć się coś więcej i pomóc swojemu maluchowi :-(

Oss 8-)
 
 
Dorota

Do³±czy³a: 14 Sty 2016
Posty: 37
Sk±d: Przeczyce
Wys³any: 2016-01-19, 22:11   

Dziękuję za odpowiedź. W moim przypadku korzyść z posta jest podwójna - nie tylko pomogę córce ale i sama więcej zrozumiem na moim treningu :)
 
 
Tooomek
Tomek

Do³±czy³: 27 Kwi 2016
Posty: 2
Sk±d: Tarnowskie Góry
Wys³any: 2016-05-16, 18:19   

Sebastian ÅšliwiÅ„ski napisa³/a:
Egzamin na 9 kyu czyli żółty pas z białymi belkami
zawiera wszystkie te same elementy co 10kyu i jest rozszerzony o całą kichondose tylko na prawa stronę. To znaczy w poprzednim egzaminie mieliśmy :
1. tai no henka osae ichi pkt 7
2 hiriki no osae ichi pkt 8
Teraz mamy całą kichondose po kolei czyli :
1. tai no henka osae ichi
2. ta no henka osae ni
3. hiriki no oase ichi
4. hiriki no osae ni
5. shumatsudosa osae ichi
6. shumatsudosa osae ni

Jeżeli któryś z rodziców chciałby abym dokładnie opisał ruchy w kichondosie to proszę zamieścić taki post poniżej.

Są to elementy kichondosy , które dzieci trenują na każdym treningu.

Techniki wykonywane z partnerem zaczynają się dopiero od egzaminu na 8kyu (żółty pas)

Oss 8-)



Dzień dobry w nawiązaniu do rozmowy na zajęciach zwracam się z prośbą o szczegółowe rozpisanie technik egzaminacyjnych n 9 i 8 kyu.Dziękuję i pozdrawiam
 
 
Sebastian ?liwi?ski
Administrator
Sensei SSWS


Do³±czy³: 12 Lip 2007
Posty: 1430
Sk±d: Bytom
Wys³any: 2016-05-17, 12:47   

Tooomek napisa³/a:

Dzień dobry w nawiązaniu do rozmowy na zajęciach zwracam się z prośbą o szczegółowe rozpisanie technik egzaminacyjnych n 9 i 8 kyu.Dziękuję i pozdrawiam


Wreszcie , któryś z rodziców zrobił kolejny krok i zarejestrował się na forum oraz napisał post !
Czekałem na to tylko 8 lat ;)

Oczywiście spełniam prośbę i postaram się opisać egzamin na 9 kyu czyli żółty pas z białymi belkami.
Co do 8 kyu to czekam na kolejnego rodzica i kolejny post.
Mam nadzieję, że nie kolejne 8 lat :-D

_____________________________________________________________________________
9 kyu dzieci

1. Ukemi ichi oraz ni ukemi to po Polsku pad
są to pady , w których dzieci trzymają całe ramiona wyprostowane przed sobą tworząc kąt 90° do ciała i wykonują kołyskę kolejno kucając i przetaczając się na plecy , a poprzez wyrzut nóg do góry wracają do pozycji stojącej. W padzie ichi dzieci nie klepią rękoma o matę , a w padzie ni uderzają o mate pod katem 45° do osi ciała.

2. Zempo kayten ukemi suwari oraz tachi po Polsku : suwari - to pozycja siedząca; tachi to pozycja stojąca; Zempo katyen ukemi to pad do przodu - przewrót przez ramie , bark
najpierw z pozycji siedzącej potem ze stojącej dzieci wykonują pad do przodu. najważniejsze jest aby przetaczały się przez bark , a nie turlały - choć w przypadku 4 latków to nic złego. aby to osiągnąć muszę ustawić się przodem do padu , a nie obracać bokiem i jeżeli robią pad przez prawe ramię to głowę przytulają do lewego. Ważne jest również aby za każdym razem starały się zwinąć jak najbardziej w kłębek a nie rozciągać

3. Koho kayten ukemi suwari oraz tachi po Polsku : to pad do tyłu
analogicznie jak w punkcie 2 tylko, że przewrót jest wykonywany w tył , a nie do przodu. Tutaj najważniejszym aspektem jest przechylenie głowy do barku , przez który się nie przetaczamy ponieważ pad robimy przez bark, a jeżeli głowa będzie pozostawała na środku ciała to będzie przeszkadzać w padzie.

3. Shikoho to tak zwany kaczy chód - czyli chodzenie na kolankach
tu ważne jest aby dzieci poruszały się do przodu - czyli ich korpus i brzuszki powinny być skierowane przy każdym ruchu do przodu, a nie kołysać się z lewa na prawo. Kolejna ważna rzecz to dosuwanie pięt do siebie i po każdym ruchu siadanie pupą na piety.


4. Shakoundo to w pozycji stojącej chodzenie po skosie - taki ruch łyżwowy
tu dzieciaki maja tendencję do prostowania się i stawiania po prostu długich kroków w linii prostej. A chodzi o to aby przez cały czas kolanka były ugięte i aby dzieciaki poruszały się po skosie zostawiając taki "ślad" jak choinka.

5. Hanmi no Kamae to wyjściowa postawa - hidari oznacza lewą , a migi prawą
załóżmy, że mamy prawą pozycję - czyli migi hanmi no kamae - prawa nóżka jest z przodu , a palce są skierowane w prawą stronę, lewa nóżka jest z tyłu i palce są skierowane w lewą stronę. Prawe kolanko jest lekko ugięte i spoczywa na nim większy ciężar ciała, a lewe kolanko jest wyprostowane i mięśnie lewego pośladka uda i łydki muszą być silnie napięte. Prawe ramię jest skierowane do przodu centralnie przed nami i nie zgięte w łokciu na wysokości mostka, a lewe ramię ułożone po skosie naszego ciała do jego środka na wysokości pępka i w odległości jednej pięści od niego. Spoglądamy do przodu.
Pozycja hidari jest analogiczną odwrotnością pozycji migi.

6. Seiza ho seiza oraz kiritsu ho kiritsu i rei seiza ho to skoordynowane ruchy związane z przejściem ze stojącej pozycji kamae do siedzącej pozycji seiza, a kiritsu ho to ruchy przejścia z z seiza do kamae, rei to ukłon w pozycji siedzącej ale również może być w pozycji stojącej
Omówimy te czynności na przykładzie prawej strony czyli z pozycji migi hanmi no kamae na :

Seiza ho seiza
-ichi : klękamy na lewym kolanku zachowując układ rąk (lewe kolanko po klęknięciu powinno dotykać prawej piety)
-ni : klękamy na prawe kolanko dosuwając je na równi z lewym
-san : siadamy na pięty - przy czym palce stóp są podwinięte- a dłonie kładziemy na udach
-shi : prostujemy paluszki stóp wyrzucając całe ciało do przodu.

Rei
lewą dłoń kładziemy na matę dotykając przed ramieniem kolanka potem prawą dłoń tak samo i tworząc z palców trójkąt pochylamy się do przodu patrząc cały czas przed siebie , a nie w matę. Trwa to chwilę i zaraz potem się prostujemy , a rączki wracają na uda.

Kiritsu ho Kiritsu
-ichi : wyrzucamy ciało do tyłu i od razu podwijamy paluszki stóp, siadając na piętach
-ni : podnosimy prawe kolanko do góry , lewe zostaje w pozycji klęczącej dotykając pięty prawej stopy, a dłonie wracają do pozycji z kamae (mostek i pępek)
-san : prostujemy siÄ™ do pozycji migi hanmi no kamae.

Procedura z pozycji hidari jest analogiczna jak w migi.

KICHONDOSA - TYLKO NA PRAWĄ STRONĘ
7. Tai no henka ichi
- na ichi : lewa nóżka dosuwa się do prawej i następnie przesuwa się do przodu ale nie w linii prostej lecz pod około kątem 45° na lewą stronę . Następnie przenosimy na lewą nogę ciężar ciała uginając ją w kolanku i tym samym prawą nóżkę prostując w kolanku i napinając prawe mięśnie pośladka , uda i łydki. Ramiona układamy następująco : lewe ramię skierowane go góry ugięte w łokciu pod kątem rozwarty, a prawe ramię praktycznie wyprostowane i skierowane w dół.
- na ni : powrót w odwrotnej kolejności do pozycji migi hanmi no kamae

8. Tai no henka ni
- na ichi : obracamy się na prawej nodze o koło 95st w prawą stronę obniżając jednocześnie pozycję i przechodząc do dużo większego rozkroku (ten ruch nazywamy też tenkan). Po obrocie lewa noga dalej jest z tyłu wyprostowana w kolanie i z napiętymi mięśniami, a prawa z przodu zgięta w kolanie i spoczywa na niej większa część masy ciała. Linia pleców od karku do lewej pięty powinna być prosta i pochylona na prawej nodze. Biodra i barki muszą być ustawione w kierunku wykonanego obrotu. Ręce są wyprostowane i zwrócone dłońmi do góry, powinny być rozstawione na szerokość barków, przy czym prawa ręka nieco wyżej niż lewa.
- na ni : wracamy do pozycji migi hanmi no kamae wracając ruchem powrotnym czyli kręcąc się o 95st w lewo na prawej nodze i podnosząc pozycję oraz zmniejszając rozkrok. (ten ruch nazywany tez kayten)

9. Hiriki no osae ich
- na ichi : przesuwamy prawą nóżkę do przodu tworząc minimum dwa razy większy rozkrok niż w pozycji kamae i uginamy ją w kolanie przenosząc na nią większy ciężar ciała. Lewa noga w tym czasie w całości dotyka stopą maty (nie na paluszkach) i jest napięta w lewym pośladku, udzie i łydce. Prawe ramię jest podniesione do góry tworząc w zarysie coś na wzór kwadratu i dłoń jest jeszcze bardziej skręcona tak aby prawy kciuk wskazywał czoło. Lewe ramie jest również poniesione tworząc ten sam wzór i musi być przed prawym ramieniem w takim układzie, żeby można było w obie dłonie włożyć np: kij
- na ni : analogiczny powrót do pozycji migi hanmi no kamae , który musi się rozpocząć cięciem obu ramion (czyli tak jakby ich wyprostowaniem do pozycji przed sobą - jakby dzieciaki trzymały kij i chciały nim uderzyć np: w barierkę)

10. Hiriki no osae ni
- na ichi : obracamy się w miejscu bez ruszania stóp, teraz lewa noga jest z przodu. Następnie całe ciało przesuwa się do przodu w linii prostej obniżając pozycję i zwiększając rozkrok.
Mamy następującą pozycję: lewa noga z przodu ze skręcona stopą w lewą stronę, kolanko w lewej nodze mocno ugięte, prawa noga wyprostowana w kolanie i stopa skierowana w prawą stronę z napiętymi mięśniami łydki, uda i pośladków, linia od prawej pięty do karku musi być prosta i pochylona na lewej nodze. Lewa ręka wyprostowana w poziomie tworząc prostą linie na środku klatki piersiowej od mostka do przodu, a prawa ręka wzdłuż korpusu dotyka prawej nogi w udzie
.............

11. Shumatsudosa ichi
12. Shumatsudosa ni

Reszta opisu w ciÄ…gu paru kolejnych dni.
Proszę o cierpliwość



13. WiÄ…zanie pasa
14. Wykonanie 10 pompek

Pompka musi być wykonana idealnie zgodnie z zasadami:
- plecy od karku do pięt muszą tworzyć linię prostą.
- dłonie muszą być oparte na macie w linii barków
- głowa skierowana przed siebie (nie patrzymy w matę)
Zaliczona jedna pompka jest w momencie gdy :
- rozpoczyna siÄ™ na wyprostowanych ramionach
- następnie przechodzimy do pełnego zgięcia łokci w tym momencie żadna część ciała nie może dotykać maty, maty dotykają jedynie dłonie i palce stóp
- kończy się przy pełnym wyprostowaniu ramion.
 
 
Tooomek
Tomek

Do³±czy³: 27 Kwi 2016
Posty: 2
Sk±d: Tarnowskie Góry
Wys³any: 2016-09-07, 09:28   8kyu

Dzień dobry, idziemy za ciosem, proszę o udostępnienie opisu technik na 8 kyu.Dziękuję
 
 
Sebastian ?liwi?ski
Administrator
Sensei SSWS


Do³±czy³: 12 Lip 2007
Posty: 1430
Sk±d: Bytom
Wys³any: 2017-06-05, 13:20   

Witam serdecznie drogich rodziców.

Wychodząc na przeciw państwa prośbą postaram się opisać egzamin na 8 kyu.

Egzamin na 8 kyu zawiera w sobie wszystkie elementy egzaminu na kyu 9 , a więc dokładny opis mają państwo wyżej. różnica jest jedynie w ilości pompek czyli trzeba ich zrobić 15 , a nie 10.
Na tym egzaminie rozpoczynajÄ… siÄ™ techniki z partnerem jako dodatkowe elementy egzaminu na 8kyu.
I mamy trzy techniki do wykonania :
Shoumen uchi ikkayo osae ichi
Shoumen uchi kohotaoshi
Katate muchi shihonage osae ichi

Aby wszystko lepiej zrozumieć musimy nauczyć się , że
shite - to ten co wykonuje technikÄ™
uke - to ten na , którym jest wykonywana technika (partner)

1. Shoumen uchi ikkayo osae ichi :
To oznacza , że atak to uderzenie w czoło partnera (shoumen uchi), należy wykonać pierwszą dźwignię i kontrolę (ikkayo)
osae ichi - oznacza pierwszÄ… wersjÄ™ lub pierwszÄ… stronÄ™
Zakładamy, że technikę wykonujemy na prawą stronę :
- przyjmujemy migi hanmi no kamae (prawa noga z przodu, prawa ręka prosta ) uke stoi w tej samem pozycji
- shite wykonuje atak przesuwając całą pozycję do przodu. Nie wolno wykonać kroku tak aby to lewa noga była pierwsza - to błąd
- shite atakuje prawą ręką na wysokość głowy, a lewą ręką na łokieć uke prawego ramienia
- następnie shite obraca się około 30st w prawo i przesuwa prawą nogę do przodu do niskiej pozycji, w tym samym czasie prawą ręką łapie nadgarstek prawej ręki swojego uke , a lewą ręką łapie prawy łokieć swojego uke. Prawidłowe wytrącenie powinno wyglądać tak, że uke będzie klęczał jakby tyłem do shite, a shite będzie miła prawa nogę z przodu w szerokim rozkroku trzymając obu rącz prawe ramie partnera
- kolejny ruch to shakoundo czyli trzymajÄ…c prawe ramiÄ™ uke shite wykonuje krok lewÄ… nogÄ… w kierunku prawej pachu swojego uke (ciÄ…gle trzymajÄ…c ramiÄ™ uke)
- kolejny ruch to krok prawą noga do przodu i klęknięcie na lewym kolanie równo z prawą pachą uke.
- shite klęczy na lewym kolanie, prawa noga opiera się na stopie, lewą reką dociskamy łokieć uke do maty (tak aby cały leżał na brzuchu) a prawą ręką trzymamy nadgarstek uke na swoim prawym udzie.
- następnie prawe kolano wykonując shikoho klęka przesuwając się do przodu
- następnie opuszczamy prawą rękę z naszego uda na matę wciąż trzymając za nadgarstek uke
- wykonujemy kontrolę - uke leży na brzuchu trzymany na prawe ramię, lewe kolano shite jest dociskane do pachy uke i maty, prawe kolano shite dociska do trzymanego nadgarstka uke i maty, pięty shite są blisko siebie , a stopy oparte na palce, pupa siada na pięty, a kręgosłup na wysokości lędźwi wciągamy do przodu żeby się nie garbić (pupa wypięta) i w takiej pozycji lewa ręka shite naciska na łokieć uke w tym czasie shite powinien wydać z siebie okrzyk (kiay) jak podczas ataku.

Koniec techniki , wstajemy, wracamy na pozycję wyjściową , razem z uke zmieniamy stronę na hidari hanmi no kamae i wykonujemy całą technikę na lewą stronę. Cały opis analogicznie zmienia strony.

2. Shoumen uchi kohotaoshi
Również opiszę technikę dla prawej pozycji kamae.
Uke i shite stoją w migi hanmi no kamae. (prawa noga z przodu i prawa ręka prosta)
- uke atakuje shoumen uchi ,
- shite w chwili ataku podnosi ręce nad głowę tak jak uke oraz wykonuje tenkan w prawą stronę
- tenkan - prawa noga pozostaje z przodu a lewa wykonuje łuk do tyłu w prawą stronę to tak jakby obrócić początkową pozycję shite o 90st w prawo, prawa ręka shite musi być po tękanie położona na prawej ręce uke od góry
- kolejny ruch to powrót do początkowej pozycji, w tym czasie prawa ręka shite obraca uke tak że stoi on tyłem do shite
- teraz powinniśmy mieć następujący obraz : uke stoi do nas tyłem, shite stoi za nim na długość ramion mając prawą nogę z przodu i lewą z tyłu, prawa ręka łapie od tyłu prawy bark uke , a lewa ręka łapie od tyłu lewy bark uke
- teraz następuje rzut - shite lewą nogą wykonuje skok w lewą stronę ciągnąc do tyłu uke za oba barki.
- po skoku shite powinien stać lewą nogą z przodu, prawą z tyłu i obie ręce mieć wyprostowane przed siebie, a uke powinien leżeć na plecach na macie.

Koniec techniki , wracamy na pozycję wyjściową , razem z uke zmieniamy stronę na hidari hanmi no kamae i wykonujemy całą technikę na lewą stronę. Cały opis analogicznie zmienia strony.

3. Kateta muchi shihonage osae ichi
Tu również cały opis techniki przedstawiam dla prawej strony.
Uke i shite stoją w migi hanmi no kamae. (prawa noga z przodu i prawa ręka prosta)
- uke atakuje przesuwając się do przodu zachowują prawą nogę z przodu i łapie prawą ręką za lewy nadgarstek shite (kakate muchi - to chwyt za nadgarstek)
- shite jest więc złapany za lewy nadgarstek, a prawą dłonią w tym czasie wykonuje atemi (cios) na głowę uke , który zasłania się przed tym uderzeniem
- następnie shite prawą ręką łapie za prawy nadgarstek uke , który trzyma lewy nadgarstek shite
- shite obraca się lekko w prawo o jakieś 30st i wykonuje przesunięcie do przodu prawą nogą pozostawiając lewą nogę z tyłu, lewa (złapana) reka shite i prawa (trzymająca) ręka shite są w tym czasie wyprostowane przed shite i wytrącają uke (ten ruch powinien obrócić uke tak aby stał on tyłem po lewej stronie shite)
- kolejny ruch to shite wykonuje krok do przodu w linii do pozycji - lewa noga z przodu , prawa z tyłu, a obie ręce wraz z ręką uke podniesione do czoła shite
- kolejny ruch to obrót na podbiciu dużego palca u stóp shite o 180st. z jednoczesnym ściągnięciem prawą ręką trzymanego prawego nadgarstka uke przed siebie oraz obrót całego ciała o koło 90st
- obraz tej pozycji powinien wyglądać następująco : uke stoi do nas bokiem i jest wychylony do tyłu, jego prawa ręka jest zgięta w łokciu i jednocześnie wychylona koło prawego ucha za plecy, a shite powinien być ustawiony przodem do uke w prawej pozycji czyli prawa noga z przodu, lewa z tyłu , prawą ręką powinien shite trzymać za prawy nadgarstek uke wychylając go do tyłu, lewa ręka shite w tym czasie powinna być przy pępku naprężona jak w pozycji hanmi no kamae.
- kolejny ruch to ściągnięcie uke w dół do maty, Shite powinien prawą nogę przesunąć do przodu aż uke przewróci się plecami na matę, lewa noga shite po przewróceniu uke powinna klęczeć na kolanie. I przechodzimy do kontroli
- kotrola ; uke leży na plecach, prawa ręka uke jest zgięta w łokciu i nadgarstku i poprowadzona przy prawym uchu oraz dociskana do maty przez shite. Shite siedzi i ma uke po swojej prawej stronie i prawą ręką trzyma prawy nadgarstek uke i dociska go do maty poprzez wyprostowane całe prawe ramię, shite stoi prawą stopą , a lewe kolano klęczy na macie. Pięty obu stóp są razem i opierają się na palcach, a tyłek shite siedzi na piętach. Podnosimy lewą rękę i wykonujemy atemi na głowę uke , który blokuje sie lewą ręką przed uderzeniem.

Koniec techniki , wstajemy, wracamy na pozycję wyjściową , razem z uke zmieniamy stronę na hidari hanmi no kamae i wykonujemy całą technikę na lewą stronę. Cały opis analogicznie zmienia strony.


Mam nadzieję, że to państwo pomoże.
Opis technik dla osób nie zorientowanych jest bardzo trudny ponieważ nie jestem w stanie używać terminologii znanej studentom.
Postarałem się to opisać tak aby czytając krok po kroku każdy ruch mogli państwo skontrolować swoje pociechy i połapać się o co w tym wszystkim chodzi :-D


Sensei 8-)
Oss
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN